Chleb z mąki pszennej pełnoziarnistej z płatkami owsianymi na zakwasie.

IMG_20150104_205706

W większości piekę chleby razowe , ale czasem potrzebna jest jakaś odmiana. Dziś przyszedł czas na chleb z mąki pszennej pełnoziarnistej z płatkami na zakwasie. Chleb wyglądem przypomina razowca , lecz jest delikatniejsz. Jest wilgotny i długo zachowuje świeżość. Przepis znalazłam na stronie https://smakowitakuchnia.wordpress.com . Dokonałam kilku zmian i powstał mój chlebek.

Składniki:
około 160 g aktywnego zakwasu żytnio-razowego
510 g mąki pszennej pełnoziarnistej typ 1850
10 g sól
480 ml wody
70 g płatków owsianych

Do miski wsypać mąkę , zakwas , wodę , sól i wymieszać mikserem. Odstawić na 10 minut. Dodać płatki (ja do swojego chleba dodałam tym razem mieszankę płatków : jęczmiennych , żytnich i owsianych) i wymieszać ok 5 minut mikserem. Ciasto przełożyć do foremki wyłożonej papierem i wysmarowanej tłuszczem. Odstawić do wyrośnięcia ( u mnie ok 3 godzin). Rozgrzać piekarnik z termoobiegiem do temperatury 210°. Wstawić chleb i piec 10 minut , następnie zmniejszyć do temperatury 200° i piec 40 minut. Wyjąć chleb z blaszki i zostawić na kratce do wystygnięcia. Chleb upieczony postukany od spodu wydaje głuchy dźwięk. Smacznego.
IMG_20150104_205739

Dodaj komentarz